4 REDENEN WAAROM ADVERTEREN TIJDENS DE CORONA CRISIS EEN GOED IDEE IS.

Het coronavirus heeft meer impact op ons dan velen hadden voorspeld. Ondanks het feit dat we ons in een recessie bevinden en veel bedrijven onder de gevolgen van het virus lijden is dit juist een uitstekende tijd om online te adverteren en je bedrijf kenbaar te maken.


Amerikaans bedrijf McGraw-Hill deed onderzoek naar de recessie van 1981-82. Van de 600 geanalyseerde bedrijven behaalden degenen die tijdens de recessie bleven adverteren een groei van 256% de opvolgende jaren ten opzichte van de concurrenten die advertentiekosten (deels of geheel) terugdraaiden.


1. LAGERE ADVERTENTIEKOSTEN.

In tijden van crisis hebben veel bedrijven minder te besteden. Er wordt op grote schaal minder geadverteerd met als gevolg dat advertentiekosten op social media lager zijn dan normaal. Hierdoor kun je tijdens een recessie meer mensen bereiken voor hetzelfde geld. De bekende quote "When times are good, you should advertise. When times are bad, you must advertise" luidt ook niet voor niks.


"When times are good, you should advertise. When times are bad, you must advertise."

2. ADVERTENTIES WORDEN VAKER BEKEKEN.

Gecancelde evenementen, thuis werken en een anderhalve meter samenleving. De maatregelen die getroffen zijn zorgen ervoor dat we met zijn allen massaal thuis. We spenderen meer tijd op ons telefoon dan gebruikelijk en zitten vaker op social media. Advertenties op de sociale platformen worden vaker bekeken dan normaal en de kans dat jouw advertentie er tussenuit springt is groter.



3. JE CONCURRENTIE ADVERTEERT NIET.

Veel midden- en kleinbedrijven hebben een beperkt marketingbudget. Tijdens een recessie is dit vaak iets waarop bezuinigd wordt. Wat bezuinigen echter doet is meer ruimte creëren voor je concurrenten om je plek over te nemen. De markt is nu een open speelveld voor bedrijven die wél bereid zijn om te adverteren.


4. KANS OM MET KLANTEN TE BINDEN.

Wellicht vraag je je af hoe het met bedrijven zit die zwaar getroffen worden of die zelfs tijdelijk de deuren moeten sluiten. Heeft adverteren voor deze groep nog wel zin? Ja, zeker. Dit is een uitstekende kans om te laten zien hoe jullie met de veranderingen omgaan en waar jullie bedrijf voor staat. Hoe gaan jullie om met de nieuwe maatregelen? Hoe nemen jullie de anderhalve meter regel in acht op het kantoor? Hoe passen jullie je diensten aan om alsnog aan de consument te leveren? Door je omgeving zoveel mogelijk op de hoogte te stellen van de recente ontwikkelingen kun je nieuw klantenbestand opbouwen op en je marktaandeel vergroten.


In tijden van recessie is het vanzelfsprekend dat veel bedrijven het zwaar hebben. Ondanks dat de corona crisis veel problemen met zich meebrengt, zijn er juist nu ontzettend veel mogelijkheden om een sterkere band op te bouwen met je bestaande klanten en nieuwe klanten aan te trekken. Door nu actie te ondernemen beperk je de economische schade en sta je straks—als de economie weer draaiende is—met 1-0 voor op de rest.


Links

Contact

Plantsoen 4

3755HJ Eemnes

joost@jawmedia.nl

Volg Ons

©2020 JAW Media. Alle rechten voorbehouden.